Adres:
Łomaska 2B, 21-500 Biała Podlaska
Otwarte:
pon-pt 800-1600
Szanowny Kliencie poniżej kilka terminów niezbędnych do złożenia prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego. Na każdym z etapów postępowania służymy pomocą i radą, dlatego w razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu telefonicznego bądź e-mailowego.
Reklamacja – roszczenie składane w formie pisemnej, związane z uszkodzeniem, utratą lub ubytkiem w przesyłce (towarze, ładunku) , powstałymi w czasie od przyjęcia przesyłki do przewozu, aż do jej wydania lub opóźnieniem w przewozie przesyłki.
Zgłoszenia reklamacji może dokonać również osoba, która dostanie cesję praw do występowania w imieniu osoby uprawnionej.
Do momentu oficjalnego zgłoszenia uszkodzenia na piśmie, mówimy o zastrzeżeniu do stanu przesyłki (sporządzenie protokołu szkody). Stąd też niezbędne jest pismo reklamacyjne, w postaci wypełnionego formularza reklamacyjnego lub w innej dogodnej dla Klienta formie pisemnej.
UWAGA! Złożenie reklamacji nie zwalnia od zapłaty za usługę przewozową.
*kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem to kopia dokumentu, którego zgodność z oryginałem dokumentu została potwierdzona pieczątką firmową i własnoręcznym podpisem osoby upoważnionej do reprezentacji składającego reklamację.
Bez dosłania ww. dokumentów reklamacja nie zostanie rozpatrzona. W szczególnych przypadkach przewoźnik ma prawo żądać dodatkowych dokumentów, koniecznych do rozpatrzenia reklamacji.
Przedawnienie w praktyce oznacza, iż po upływie wskazanego terminu przewoźnik, nie będzie zobowiązany do wypłaty odszkodowania i nie uwzględni żądania reklamacyjnego, nawet w sytuacji, gdyby co do zasady, ponosił odpowiedzialność za powstałą szkodę.
Trzeba pamiętać, że odrzucenie reklamacji bez spełnienia warunku zwrotu załączonych dokumentów (nawet jeżeli to były tylko kserokopie) nie powoduje wznowienia biegu przedawnienia.
SDR – to jednostka walutowa o charakterze pieniądza bezgotówkowego, związana z międzynarodowym przewozem drogowym towarów. Kurs SDR jest ogłaszany w Tabeli A kursów średnich walut obcych (kod waluty XDR).
Przewoźnik nie może wypłacić odszkodowania w wysokości 100% wartości towaru, gdy został on uszkodzony częściowo. Dlatego, określając wysokość roszczenia, reklamujący zobowiązany jest do umniejszenia rozmiarów szkody - jeśli oczywiście istnieje taka możliwość. Żądanie wypłaty odszkodowania powinno być adekwatne do faktycznych rozmiarów poniesionej szkody. Zgłoszenie roszczenia od razu w wysokości odpowiadającej rzeczywistemu zmniejszeniu się wartości przesyłki – na etapie składania reklamacji – spowoduje, iż proces rozpatrzenia reklamacji nie przedłuży się niepotrzebnie.
Konieczność ograniczenia rozmiaru szkody wynika z przepisów Kodeksu Cywilnego (art.354).
Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w terminie 30 dni od otrzymania kompletu dokumentów dotyczących sprawy i wyjaśnienia wszelkich okoliczności powstania szkody oraz podmiotów za szkodę odpowiedzialnych.
Reklamacja może zakończyć się wypłatą albo odmową wypłaty odszkodowania. Reklamujący może odwołać się od decyzji przedstawiając pisemnie własne stanowisko w terminie 30 dni od otrzymania decyzji.
Pobierz wersję PDF
pobierz